از سده نخستین تا سوم هجری، تعداد مقداری مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد آرامگاه در کشورایران برجای باقیمانده و شاید بتوان آرامگاه هارون الرشيد در خراسان را جزء مثال های اول سنت آرامگاه سازی در کشور ایران به شمار آورد. بهتدریج و با به کار گیری از قابلیت و امکان تطابق فرامین اسلام متمدن های مو جود در بلاد نو مسلمان، ایرانیان نیز نصیب مهمی از اساطیر خویش در امر مرگ و دین تشییع جنازه و تشکیل داد بقاع را نگهداری کردند و سنگ قبر که سنگی برای اعتقادوباور از عدم رجوع متوفی در اساطیر سابق جمهوری اسلامی ایران بود، به عنصر نمادینی جهت اکران شخصیت متوفی و محلی برای بروز ابتکار در هنر رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد مذهبی بدل شوید.
سوابق تاسیس آرامگاه های کشور ایران را می شود به زمانه سابق نسبت اعطا کرد. به نحوی که در هزاره دوم پیش از ولادت، آرامگاه فرمان روا ایلام در هفت تپه سازه شده میباشد. از ایجاد کرد آرامگاه در کشور ایران می قدرت همینطور به سلسله هخامنشی نیز رجوع و برگشت کرد که برای پادشاهان خویش آرامگاه های مجللی بر روی زمین و در دل صخره های کوه ساخته اند که از مثال های آن میتوان به آرامگاه مشهور کوروش وسیع در پاسارگاد و آرامگاه های داخل صخره داریوش و خشایارشاه در آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد نقش رستم اشاره کرد.
در جریان تحقیق آرامگاه های جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد آرامگاه های خانوادگی و زیرزمینی در روزگار پارت ادامه مییابد. از سده های اولیه زمان اسلام اثر ها چندانی از آرامگاه در کشور ایران باقی نمانده میباشد و گفتنی میباشد درنگ نخستین اسلام بر طبق بیان ها فرستاده نیز آرامگاه سازی برای بزرگان آئین، حتی فرد نبی را تأیید نمیکرده و تنوع آرامگاه های اسلامی تعداد و پراکندگی آرامگاه ها در دنیا اسلام و بویژه در کشور ایران، به اندازه ایست که در هر شهر و آبادی هر چندین خرد یک یا این که یکسری مثال از آنها را با عمر و ظاهری مختلف میتوان مشاهده نمود.
از سده نخستین تا سوم هجری، تعداد مقداری مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد آرامگاه در کشورایران برجای باقیمانده و شاید بتوان آرامگاه هارون الرشيد در خراسان را جزء مثال های اول سنت آرامگاه سازی در کشور ایران به شمار آورد. بهتدریج و با به کار گیری از قابلیت و امکان تطابق فرامین اسلام متمدن های مو جود در بلاد نو مسلمان، ایرانیان نیز نصیب مهمی از اساطیر خویش در امر مرگ و دین تشییع جنازه و تشکیل داد بقاع را نگهداری کردند و سنگ قبر که سنگی برای اعتقادوباور از عدم رجوع متوفی در اساطیر سابق جمهوری اسلامی ایران بود، به عنصر نمادینی جهت اکران شخصیت متوفی و محلی برای بروز ابتکار در هنر رزرو مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد مذهبی بدل شوید.
سوابق تاسیس آرامگاه های کشور ایران را می شود به زمانه سابق نسبت اعطا کرد. به نحوی که در هزاره دوم پیش از ولادت، آرامگاه فرمان روا ایلام در هفت تپه سازه شده میباشد. از ایجاد کرد آرامگاه در کشور ایران می قدرت همینطور به سلسله هخامنشی نیز رجوع و برگشت کرد که برای پادشاهان خویش آرامگاه های مجللی بر روی زمین و در دل صخره های کوه ساخته اند که از مثال های آن میتوان به آرامگاه مشهور کوروش وسیع در پاسارگاد و آرامگاه های داخل صخره داریوش و خشایارشاه در آدرس مسجد امام حسن مجتبی فکوری مشهد نقش رستم اشاره کرد.
در جریان تحقیق آرامگاه های جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد آرامگاه های خانوادگی و زیرزمینی در روزگار پارت ادامه مییابد. از سده های اولیه زمان اسلام اثر ها چندانی از آرامگاه در کشور ایران باقی نمانده میباشد و گفتنی میباشد درنگ نخستین اسلام بر طبق بیان ها فرستاده نیز آرامگاه سازی برای بزرگان آئین، حتی فرد نبی را تأیید نمیکرده و تنوع آرامگاه های اسلامی تعداد و پراکندگی آرامگاه ها در دنیا اسلام و بویژه در کشور ایران، به اندازه ایست که در هر شهر و آبادی هر چندین خرد یک یا این که یکسری مثال از آنها را با عمر و ظاهری مختلف میتوان مشاهده نمود.